Prawdopodobnie to dla nich nawet lepiej, gdy ich książki nieco je przerastają. Książki dla dzieci powinny zawsze, podobnie zresztą jak i ich ubrania, pozostawiać możliwość dorośnięcia do nich; a książki dodatkowo powinny stanowić bodziec do tego dorastania.
J.R.R. Tolkien

niedziela, 5 grudnia 2010

Mikołaj Prosiaczkiem

Mikołaj przyszedł w tym roku wcześniej i całkiem niespodziewanie, i ...do mnie! Dostałam cudnej urody książeczkę (ja, naprawdę ja :D) o pierwszych urodzinach pewnego prosiaczka. Zwierzaka, mimo młodego wieku niezwykle towarzyskiego, bo na imprezę przyszło wiele zwierząt niosących różne dary (Dżdżownica! Dżdżownica! I Żuk.)
Książka niezwykle smakowita dla mnie, rewelacyjne ilustracje Aleksandry Woldańskiej-Płocińskiej tworzące jedność z tekstem także na płaszczyźnie typograficznej - czyli coś co lubię najbardziej.
Dla maluchów (wszak traktuje o Pierwszych Urodzinach), ale myślę, że i Starszakom warto pokazać te przemiłe zwierzaki. Od jutra testuję na Staśku. A za czas jakiś na Bracie :D

Pierwsze urodziny prosiaczka
tekst i ilustracje Aleksandra Woldańska-Płocińska
wyd. Czerwony Konik, Kraków 2010
książeczka kartonowa
obrazki > tekst

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz