Prawdopodobnie to dla nich nawet lepiej, gdy ich książki nieco je przerastają. Książki dla dzieci powinny zawsze, podobnie zresztą jak i ich ubrania, pozostawiać możliwość dorośnięcia do nich; a książki dodatkowo powinny stanowić bodziec do tego dorastania.
J.R.R. Tolkien

środa, 29 grudnia 2010

Gratki dla matki 2

W opozycji do wielkich książek chłopaków mama (czyli ja :D) dostała sobie pod choinkę książeczki maleńkie, kieszonkowe, cieniutkie... za to cztery od razu, a co.
Dawno temu już pisałam o książeczkach Katarzyny Boguckiej. Wtedy były to broszurki niezależnego wydawnictwa Pan Tu Nie Stał. Tym razem Dwie Siostry, twarda oprawa, papier kredowy itd., no książki pełną gębą. Gębusią bardziej, bo jak pisałam małe toto i słodkie. No takie cukiereczki w sam raz po choinkę. Autorskie opracowanie graficzne pani Katarzyny wierszy Konopnickiej, Fredry i Jachowicza. Nówki, jeszcze ciepłe, wydane w grudniu. Aczkolwiek Babcia Stasia nie chciała wierzyć, że to nie reprinty jakoweś z lat 60-tych :D

Maria Konopnicka
Stefek Burczymucha
Aleksander Fredro
Małpa w kąpieli
Paweł i Gaweł
Stanisław Jachowicz
Chory kotek
ilustrowała i opracowała graficznie
Katarzyna Bogucka
wyd. Dwie Siostry, Warszawa 2010
oprawa twarda
obrazki = tekst 


P.S. Nie są one jednakowe i równe, stwierdzam po jakimś czasie. Najfajniejsze ilustracyjnie chyba Stefek i pawłygawły. Chory kotek jest już (jeszcze) bardziej odjechany graficznie, awangardowy,  myślę, że trudniejszy dla dzieci też. Małpa stoi gdzieś pomiędzy nimi, ale do kotka się przysuwa.

1 komentarz:

  1. Muszę powiedzieć,że to chyba jedna z nielicznych,żeby nie powiedzieć jedyna seria Dwóch Sióstr ,która nie przypadła mi do gustu.

    Mimo mojego zamiłowania do ładnych ilustracji,te mnie męczą na tyle ,że nie wracam do książeczek zbyt często.
    Całe szczęście,że treść należy do klasyki i broni się sama :))))

    OdpowiedzUsuń